Monday, April 22, 2013

jika benar bersedia

Views
 
pergilah wahai pujangga hati..

pergilah bina mahligai yang kamu damba..

jika benar kamu bersedia..

melepaskan aku berlari dalam semak kehidupan remaja..

pergilah ..

jika kamu sudi melihat aku terbang..

dalam kabut awan nan gelap gelita..

pergilah wahai insan pujaan hati..

jika benar kamu bersedia melepaskan aku berjalan..

di atas duri kehidupan hari ini...

pergilah..walau kamu tahu..

 aku masih belum benar2 mampu..

merangkak pun tak bisa..

 dalam kehidupan yang penuh pancaroba ..

pergilah jika benar kamu ..

bersedia melepaskan aku............

tika aku masih begini...............................................................................



jika kamu bersedia.......................



akan aku mengatur satu persatu langkah..

 agar tidak tersungkur rebah..

meski kamu tiada..

akan aku cuba hidup sperti masih adanya kamu..

menggenggam erat segala kuntuman pesanan..

agar tidak layu disiram racun nafsu berbisa..

pergilah jika kamu bersedia..

pergilah dalam senyap kebisuan..

jika itu adalah cara kamu..

untuk tidak melihat aku derita...........................................sekian


Cik Iza membebel

No comments:

Post a Comment

cepat komen sini!

 
HAK MILIK TERPELIHARA www.lensakecikkecik.blogspot.com